Matkustamisen palvelut keskittyivät länsisiipeen

HSL:n ja VR:n palvelupisteet sekä Helsingin kaupungin matkailuneuvonta sijaitsevat nyt toistensa lähellä länsisiivessä, helposti kerralla saavutettavissa. Uusitut palvelupisteet on suunniteltu vastaamaan entistä paremmin matkailijoiden muuttuviin tarpeisiin ja tukemaan digitaalisten palvelukanavien käyttöä.

Nykyaikana lippujen osto ja muut matkailuun liittyvät asiat hoidetaan yhä useammin verkossa, mobiilisti tai automaatilla, joten myös palvelupisteissä on tultu pois tiskin takaa -ajatuksesta. Apua pyritään antamaan heti sisään tullessa ja asiakkaita opastetaan käyttämään sitä palvelukanavaa, joka on kuhunkin tilanteeseen nopein ja käytännöllisin.

Myös Keskushallin Otto-automaatit ovat siirtyneet Länsisiipeen palvelupisteiden läheisyyteen.