-
Välttämättömät:
Välttämättömät evästeet vaikuttavat verkkosivun toimintaan aktivoimalla verkkosivujen perustoiminnot, kuten sivustolla navigoinnin ja ostoskoriin liittyvät toiminnot. Verkkosivumme ei toimi ilman näitä evästeitä, joten ne tallennetaan ilman erillistä suostumusta.
-
Toiminnalliset evästeet:
Toiminnallisten evästeiden avulla voidaan muuttaa verkkosivujemme käyttökokemusta. Näihin evästeisiin tallennetaan esimerkiksi viimeksi katsotut sivut.
-
Tilastolliset evästeet:
Tilastollisia evästeitä käytetään ymmärtämään, kuinka kävijät ovat vuorovaikutuksessa verkkosivujemme kanssa. Tilastollisiin tarkoituksiin käytetty aineisto on anonymisoitua.
-
Markkinointievästeet:
Markkinointievästeitä käytetään seuraamaan verkkosivulla kävijöitä. Tarkoitus on kohdentaa sinulle mainoksia, jotka ovat relevantteja ja kiinnostavia, ja näin ollen arvokkaita meille ja markkinoijille.
VR uudistaa palvelutarjontaa Päärautatieasemalla
Arkkitehti Eliel Saarisen suunnittelema Helsingin Päärautatieasema tunnustetaan kansainvälisesti yhdeksi maailman kauneimmista rautatieasemista. Asema on nykyään Suomen vilkkain rakennus ja maamme suurin päästöttömän liikkumisen hubi. Asemaa kehittäessä tulemme esittelemään uusia ratkaisuja ja kumppaneita, jotka vievät asemaa seuraavalle vuosisadalle.
”Aseman oma vastuullisuusohjelma on juuri valmistunut ja se julkistetaan lokakuun aikana. Päästöttömän liikkumisen edistäminen ja aseman oman toiminnan ympäristökestävyys ovat vastuullisuusohjelman keskeisiä tekijöitä yhdessä kaikille turvallisen kokemuksen kanssa. Avoimuus ja yhdessä kehittäminen korostuvat myös kumppanivalinnoissamme”, VR:n kiinteistöyksikön hankepäällikkö Jani Jääskeläinen taustoittaa.
Alkukesästä Päärautatieaseman kioskihallissa näkyneet rakennustelineet poistuvat loppusyksyn aikana ja ensimmäinen kokonaan uusi kioski avattiin syyskuussa Kioskihalliin tutuissa R-kioskin väreissä. Alkujaan Rautatiekirjakauppa, nykyinen R-kioski, perustettiin 1910 tarkoituksenaan myydä matkalukemista juuri rautatieasemilla. Ensimmäinen R-kioski, silloinen Rautatiekirjakauppa, avattiin kuitenkin – mihinkäs muualle kuin Päärautatieasemalle. Vielä 110 vuoden päästäkin R-kioski on tärkeä osa aseman palvelutarjontaa ja olikin varsin helppo valinta toteuttaa ensimmäiseen uudistettuun Kioskihalliin juuri R-kioski.
”Nykyään Suomen suurimpana aamupalaketjuna R-kioski tarjoaa matkalaisille tuoretta kahvia ja nopeasti mukaan otettavaa hyvää syötävää tuttujen herkkujen lisäksi. On hienoa saada palvella asiakkaita upeasti päivitetyssä perinteikkäässä ympäristössä Helsingin Päärautatieasemalla”, iloitsee R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen.
Matkustajaliikenteen ravintolapalveluita tarjoava Select Service Partner Finland Oy avaa ensimmäiset liiketilansa Päärautatieasemalla. SSP avaa asemalle yhteensä neljä uutta kahvilaa ja ravintolaa, jotka tarjoavat laatua tässä uniikissa miljöössä. Ensimmäiset kaksi kahvilaa avataan uudistettuihin kioskeihin alkuvuonna 2024 ja ne tulevat palvelemaan erityisesti korkealaatuisella take-away valikoimillaan. Seuraavana vuonna toteutettavat ravintolatilat houkuttelevat asiakkaita viipymään asemalla pidemmänkin ajan.
Select Service Partner Finlandin toimitusjohtaja Elena Heiska toteaakin: ”Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä siitä, että saamme olla mukana kehittämässä Helsingin päärautatieasemaa. Haluamme tarjota matkustajille ja kaupunkilaisille monipuolisia kahvila- ja ravintolapalveluita, jotka vastaavat heidän tarpeitaan ja odotuksiaan. Uskomme, että uudet ravintolamme tuovat lisäarvoa aseman vetovoimalle ja elävöittävät sen ilmapiiriä.”
Alkuvuodesta asemalle avataan maailmankuuluja erikoiskahveja, teetä ja pikkupurtavaa tarjoileva kahvila Starbucks sekä rapeita ja täyteläisiä patonkeja sekä muita leivonnaisia tarjoileva, Helsingin lentokentältä tuttu Upper Crust.
Tammikuussa 2024 Päärautatieasemalla aukeaa myös Super Bowl. ”Super Bowl on salaattikulho, josta olemme ylpeitä. Se on taidolla harkituista raaka-aineista käsin tehty täyttävä salaatti, jossa eri komponenttien täydellinen tasapaino synnyttää elämää muuttavia kokemuksia. Kutsumme sitä siis syystäkin superkulhoksi”, mainitsee Super Bowlin toimitusjohtaja Ari Suhonen.